Drobečková navigace

Úvod > O školce

O školce

Současnost mateřské školy v ulici Hlubanská

Vnitřní podmínky

V současnosti je škola stále rozdělena na starou původní část a přístavbu-pavilon. Mateřská škola je trojtřídní, dvě třídy ve staré budově, jedna v pavilonu.

Kapacita školy je 80 dětí. S dětmi pracuje 6 plně kvalifikovaných pedagogických pracovnic a školní asistentka. O provoz se stará školnice společně s uklízečkou, v kuchyni pracují dvě kuchařky. Vedoucí školní kuchyně řídí obě pracoviště.

Vnější podmínky

Okolo mateřské školy je rozlehlá zahrada, vybavena herními prvky: manipulační panely pro rozvoj motoriky, průlezky, skluzavky, pružinové i vahadlové houpačky, pískoviště kryté plachtou, dřevěná mašina a autobus, altánek. Prvky využíváme k relaxaci a hře dětí. V části zahrady je i prostor, který děti využívají k míčovým hrám. Součástí zahrady je terasa se skákacím panákem, hrou „Člověče, nezlob se“ a labyrintem.

Současnost mateřské školy v ulici Žatecká

Vnitřní podmínky

Součástí mateřské školy je třída v ulici Žatecká 443, která je umístěna v patrové rodinné vilce. Kapacita třídy je 25 dětí. S dětmi pracují 2 kvalifikované pedagogické pracovnice. O čistotu pečuje uklízečka a v kuchyni vaří kuchařka.

Vnější podmínky

Zahrada je vybavena sportovními i herními prvky k rozvoji pohybového aparátu i relaxaci: věž se skluzavkou, pískoviště zakryté plachtou, dřevěný vlak a domeček, průlezka Lev, vahadlová houpačka, pérové houpačky.

Provoz mateřské školy

Provoz mateřské školy se každoročně po dohodě se zřizovatelem stanoví v souladu s potřebami zákonných zástupců zapsaných dětí. Projednává se vždy na první schůzce s rodiči v září daného školního roku.

Mateřská škola poskytuje celodenní péči. Provoz je od 6:00 hodin do 16:15 hodin v ulici Hlubanská 321 a od 6:00 hodin do 16:00 hodin v ulici Žatecká 443.

Režim dne

Režim dne je přizpůsoben k uspokojování základních biologických potřeb dětí. Denní režim je volen dostatečně pružně, umožňuje reagovat na individuální možnosti dětí, na jejich aktuální či aktuálně změněné potřeby.

Učitelky se dětem plně věnují během celého dne, rozvíjejí jejich dovednosti a návyky po stránce fyzické i psychické. Předškolní vzdělávání probíhá v souladu se školním vzdělávacím programem, který vychází z rámcového vzdělávacího programu. Na základě dlouhodobého a každodenního styku s dítětem i jeho rodiči plní předškolní vzdělávání i úkol diagnostický, zejména ve vztahu k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami a dětem nadaným. Předškolní vzdělávání poskytuje všem dětem optimální podmínky pro vlastní rozvoj.

Plánování činností vychází z potřeb a zájmů dětí, vyhovuje individuálním vzdělávacím potřebám a možnostem dětí. Do režimu dne jsou zařazovány aktivity, které podněcují k intenzivnímu prožitku, experimentování, využívání plánovaných i neplánovaných situací k učení.

Doba mezi jednotlivými jídly nepřesahuje tříhodinový interval.

Denní doba pobytu venku je zpravidla dvě hodiny dopoledne. V zimním i letním období lze dobu pobytu upravit s ohledem na venkovní teploty. Pobyt může být zkrácen nebo zcela vynechán pouze při mimořádně nepříznivých klimatických podmínkách a při vzniku možnosti smogové situace. Program činností je přizpůsobován okamžité kvalitě ovzduší.

Doba odpoledního odpočinku je přizpůsobena potřebám spánku dětí, pro děti „nespavé“ je tato doba využita k jinému klidovému programu. Nenutíme děti ke spánku!

Nabídku aktivit provádí učitelky mateřské školy v odpoledních hodinách od 15.30 do 16.15 hodin v rámci odpolední zájmové činnosti prostorách mateřské školy.

Rodiče mohou mateřskou školu využít pro celodenní pobyt, správním řízením přijatých, dětí. Ve všech třídách jsou vytvořeny podmínky, aby rodiče mohli, samozřejmě, po domluvě s učitelkou, přivádět i odvádět děti podle potřeby.

Denní program

Denní program dětí v mateřské škole vychází z Rámcového vzdělávacího programu výchovné práce pro předškolní vzdělávání, z koncepce školy, věkových a vývojových zvláštností dětí a jejich potřeb. Plně respektuje biorytmus a náročnost prováděných činností.

Je obměnitelný v mezích možností, v souvislosti s momentální situací v mateřské škole, ve třídách, v souvislosti s klimatickými podmínkami a počasím.

6:00

Čas ranního scházení

Scházení dětí, volné hry a činnosti dětí dle jejich vlastního zájmu a výběru námětové hry, individuální a skupinové řízené hry a činnosti.

Komunitní kruh - komunikativní činnosti dětí společně s učitelkou, vzájemné vyjadřování pocitů, prožitků, hodnocení, co se nám povedlo, co se nám líbí a nelíbí, příprava na svačinu, hygiena, svačina

Čas poznání

Řízené činnosti dle tematických programů na třídách, zaměřené na rozvoj v jednotlivých oblastech vzdělávání

Čas pobytu na čerstvém vzduchu

Spontánní aktivity na školní zahradě, tematicky zaměřené vycházky

12:00 - 14:15

Čas klidu

Rozcházení dětí po obědě, ukládání na lehátka, vyprávění, odpolední odpočinek a relaxace dětí

14:15 - 16:15

Čas hraní

Příprava na svačinu, hygiena, odpolední svačina spontánní činnosti a hry, aktivity, rozcházení dětí, ukončení provozu

Hlavní zásady režimu dne

  1. Denní režim je volen dostatečně pružně, umožňuje reagovat na individuální možnosti dětí, na jejich potřeby.
  2. Doba mezi jednotlivými jídly nesmí přesáhnout tříhodinový interval.
  3. Denní doba pobytu venku je zpravidla dvě hodiny dopoledne.
    Délku pobytu venku lze upravovat s ohledem na venkovní teploty.
    Pobyt může být zkrácen nebo zcela vynechán pouze v mimořádně nepříznivých podmínkách.
  4. Doba odpočinku je přizpůsobena potřebám spánku, pro děti nespavé je tato doba využita ke klidovému programu. Donucovat děti ke spánku na lehátku je nepřístupné!